måndag 13 december 2010

Dåliga mamman

Dagen började i kaos efter en jobbig natt med febrig liten Vilma. Jag hade ställt väckarklockan på 06 och igårkväll förberedd så att luciamorgonen skulle gå smidigt och så att vi skulle ha god tid på oss MEN jag var sååå slut inatt så jag som i princip aldrig försover mig lyckades på nåt sätt lyckas göra det just inför Viggos luciafirande.
7.15 var det samling på dagis, 7.14 väcker en exalterad Viggo mig och jag fullkommligt flyger upp och skriker på O att vi försovit oss.
Snabbt beslut och snabbt agerande slutar med att Viggo och O får åka själva för jag insåg att vi aldrig skulle hinna få i ordning både mig och Vilma särskilt snabbt dessutom var Vilma fortfarande ganska hängig och varm. Mitt hjärta gör ont när jag står i hallen och i panik hjälper Viggo på med pepparkaks-gubbekläder samtidigt som jag förklarar att jag inte kan följa med och titta. Det trycker på lite innanför mina ögonlock då Viggo först säger "Du skojar mamma?" men sen han förstod nästan direkt och sen rusade dom iväg och hann tack och lov i tid. Känner mig verkligen sämst och vågar knappt tänka på vad Viggo sagt och känt om även han missat tåget.

Jag kröp upp med Vilma i soffan och fick en bild och ett filmklipp mms:at av O <3
Han körde sen Viggo tillbaka hem så han fick vara hemma och mysa med oss och varva ner lite efter morgonens kaos.

Frammåt lunch kom min älskade mamma ut och hälsade på och hon hjälpte mig att bära två supertunga garderober från Vilmas rum in till vårt sovrum...något som jag och O borde gjort för länge sen.
Nu ser Vilmas rum mer ut som ett riktigt barnrum även om det är en del som ska göras där som tex. golvet men det duger iaf. bra så länge.

Och som ni ser på bilden så har Vilma börjat göra något som verkligen är över hennes förmåga, hon ställer sig mot vårat soffbord men har liksom ingen koll alls utan vinglar värre än Bambi på hal is. Nu får man verkligen va på sin vakt så hon inte gör som sin storebror och slår tänderna i bordskanten.

Nu ska jag göra ordning lite lussefika till mig och min stor-älskling!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: