söndag 6 februari 2011

helgen som gick...

Vilken lugn och lagom helg jag haft. Fredagen vet ni ju redan om hur den spenderades.
Oscar åkte iväg och mötte upp en kompis på fredagkvällen och var inte hemma förens vid 3, så på lördagsmorgonen slängde jag på mig och barnen kläder lite snabbt och åkte sen hem till mina föräldrar och åt frukost med dom.
Svarade i mammas telefon när syrran ringde och lyckades prata ett helt samtal utan att hon fattade att de var mig hon pratade med...tills hon kom in till oss och jag avslöjade mig!

Efter frukosten lämnade jag av Viggo hos farmor där han skulle spendera natten. Tog med mig Vilma och syster och spenderade några timmar i Solna C. Det vart faktiskt lite shopping för min del, nämligen en svart kavaj, nåt jag velat ha i garderoben i evigheter. Dessutom handla jag en massa smink på Åhlens där jag hade presentkort. Kändes lyxigt att för en gång skull lägga lite pengar på sig själv och toppade de hela med en så kallad lyx-semla på Balders fik. Sen vart det hem och käka pizza och kolla Melodifestivalen med älskling!Mysig dag helt enkelt!

O kom hem lika sent inatt då han varit i garaget och meckat med sin andra älskling men jag fick ändå sovmorgon imorse och gick inte upp förens vid 9,30, lyx!
Efter frukosten promenerade vi ner till svärmors nya hus där vi mötte upp henne och Viggo och kollade hur det gick med renoveringen.
Oscar skulle ut och åka bil på isen så jag och barnen gick hem och fikade ute i solen, sen har jag hållt till i tvättstugan där jag tvättat mängder av maskiner, städat och rensat.

Nu ska jag ta hand om den sista tvätten för idag sen krypa ner brevid min gubbe som för en gångs skull lagt sig tidigt. Imorn blir det lunch med storebror och mamma i Kista!

Lyxsemla med vaniljkräm, jag åt såklart hela!

Glada grodan!

Syster valde Wiener-semla, ingen hit tydligen

Inga kommentarer: