söndag 28 augusti 2011

Helgmys

Lämnar en mysig helg bakom mig.

Fredagen firade vi svärmor och blev bjudna på middag och vit choklad- cheesecake till efterrätt. Mätta och belåtna traskade vi hemåt och parkerade oss i soffan och svullade vidare (eller iaf. så gjorde jag det, inte min nyttiga sambo) med Sombreros och Pepsi Max.

Lördagen segade vi här hemma och sen åkte vi iväg mot XXL för att kolla jaktkläder åt O. Stannade på Max där Viggo blev ansiktsmålad och Vilma skrämd av en som var utklädd till tiger. På tal om skrämd så har hon av nån anledning blivit fullkommligt livrädd för sin egen skugga och får som panik när hon får syn på sin eller nån annans skugga.

På väg hem från Bromma släppte vi av Viggo hos mormor och morfar på Gällstaö där han skulle sova med sina kusiner och eftersom han skulle sova borta passade vi på att lämna bort Vilma också, så hon fick vara hos farmor.

Själva begav vi oss in på Grönan och kolla på allt folk, tog lotter och åkte lite. När vi fått nog av allt stohej åkte vi förbi några vänner i stan där vi (utom O, som fick vara chaufför) smuttade rosé och fikade hemmagjorda biskvier.

Att få sovmorgon imorse va minst sagt välbehövligt för jag som annars vaknar supertidigt även när vi är barnfria sov ända till 10 då O väckte mig och sa att svärmor var på väg med Vilma.

Söndagen har vi bara segat och myst här hemma och nu känner jag mig laddad för vardagen igen...

Inga kommentarer: