lördag 11 augusti 2012

Fredag

Startade dagen hos Sanna, min duktiga frisör och nu är jag superljus i håret och så fick jag det lite urklippt också vilket är skönt då det minst sagt finns en hel del att ta av från min stora kalufs!

Dagens långrunda med vovven slutade med ösregn, något jag inte alls var klädd för eller beredd på så både jag och Disse kom hem genomblöta från topp till tå!

Efter tidig hämtning på dagis och fritids mötte vi upp O vid affären för att handla hem kvällens godsaker!

Nu har jag stått och bakat två plåtar med kladdkakemuffins igen. Då jag tyckte den förra omgången blev ganska torra, prövade jag istället mitt vanliga kladdkakerecept och det blev mycket bättre!

Måste erkänna att de känns ganska mysigt att hösten börjar smyga sig på och att man snart kan mysa ner sig under en filt med godsaker och tända ljus!

Dessutom har jag planerat att jag och älsklingen ska ta en runda till Ullared för att bunkra upp för höst, vinter och jul...inklusive en hotellnatt då såklart!
Ska bara jaga barnvakt först!

Inga kommentarer: