tisdag 4 februari 2014

Vabruari

Trodde ju igår att Vilma skulle kunna gå på dagis idag och hon hostade visserligen mindre men var febrig imorse. Vi skjutsa Viggo till skolan och hon hann somna om i bilen och sov sen vidare hemma på soffan ända fram till lunch. Sen dess har hon varit pigg så vi hoppas på morgondagen då hon för en gångs skull själv längtar tillbaka. 
Så här ligger hon nu brevid mig i sängen min knas-Maja.

Hade Steffie här imorse och fördelen med att Vilma sov va ju att vi hann prata och umgås i lugn och ro...och fixa naglar såklart. Vaniljvitt med guldglitter och chanelmärken, classy!!

Sen vart det besök hos min mysiga barnmorska och allt såg så fint ut som vanligt. Fick en tid för hinnsvepning i nästa v ifall inget skulle ha hänt innan dess, vilket jag knappast tror då storasyskonen inte kommit ut tidigare. Däremot gick det ju så snabbt med Vilma och jag hade inte supersmärta så jag är mer orolig att vi inte ska hinna in, men det gör vi...nog:)

Har även hunnit fixa mina egna naglar ikväll då jag vart tvungen att avboka min tid hos Sara. För min del filade jag ner mina superlånga och tog bort nästan all gele, målade med FM beige och silverglitter.

I väntan på allt vårnytt som närsomhelst borde strömma in i butikerna och på att få lust och möjlighet att handla kläder till mig själv passade jag på att fynda lite reaplagg till barnen idag. Hoppas det kommer hem till helgen...


Nu blir det till att somna till en pod och se fram emot morgondagen då vi får nya bilen.

Inga kommentarer: