måndag 17 mars 2014

Måndag

Så fruktansvärt irriterande att vakna upp till snö idag.

Måndag innebär som sagt att Vilma är ledig och därför tog vi oss till kyrkis för lite lek efter vi lämnat Viggo i skolan och tankat bilen som O som vanligt lämnat tom.
På kyrkis var också två av Vilmas dagiskompisar vars föräldrar också är hemma med bebisar. 

Alicia sov och åt om vartannat och efter lite fika åkte vi till Ica Maxi och storhandlade. Inte jättekul med två små, Alicia sov visserligen i babybjörnen men Vilma skulle kolla på allt utom de vi skulle ha, gå och bajsa två gånger, fråga varenda kotte hon mötte vad hen hette och blippa varje vara jag snabbt ville blippa och packa ner! Dessutom fick vi avstämning vid kassan, tack och lov var det en jättegullig tjej som fixade med allt.

Vid tre var vi hemma igen och jag har städat, tvättat och fixat. Ville bli klar så barnens nattningar fick vänta och nu har jag och min stora Viggo krypit ner i soffan efter läxläsningen och på en minut har hn slocknat...likaså pappan i andra änden av soffan.

Imorn får vi förhoppningsvis sällskap här hemma av Anna och hennes Alicia och dessutom får vi också förhoppningsvis hem Alicias nya vagn! Lite sol på det bara tack så vi kan inviga den med en promenad också!

Nu ska jag konka upp 25 kilo 7-åring för trappen och krypa ner hos min bebis.






Inga kommentarer: