fredag 14 november 2014

God morgon!

Sitter och njuter av en stund för mig själv, den första på mycket länge. Viggo skickade jag med bussen till skolan för en timme sen, tjejerna sover och likaså O vilket betyder att vi kommer hinna träffas en liten stund iallafall! 

Kändes skönt att skriva av sig lite igår, det ger nästan lite ny energi!

Det här som jag gör nu, det är den bästa egentiden på dygnet, att kunna äta frukost i lugn och ro meden tidning och bara ljudet av klockan som tickar.

Idag består frukosten av hembakat kesellabröd med massor av frön, receptet är från härliga Cassandra och finns på hennes blogg http://blogg.veckorevyn.com/cassandrasbakblogg/


På mumsiga brödet har jag äggsmör, alltså hackat ägg med en liiiten klick smör och lite flingsalt ihopgojsat till en röra, testa!
Och så numer försöker jag byta ut vår gamla hederliga Arla-mjölk här hemma till Oatly havremjölk vilket har massa fördelar. Läs själva på http://www.oatly.com/the-oatly-way/
Så förstår ni varför! Jag har dock inte riktigt resten av famlijen på min sida ännu. Själv tycker jag kaffet är godare med Oatly än vanlig mjölk.
Nu lär snart tjejerna vakna och när dom är påklädda ska jag försöka fortsätta färdigställa Viggos rum. Imorn kommer vi hämta hem hans nya säng och så får vi två söta tjejkompisar till barnen som övernattningsgäster så då behövs lite ordning och reda.


Önskar alla en fin fredag!

Inga kommentarer: