torsdag 27 november 2014

Hemmatorsdag

Någon vecka har gått sen jag skrev sist nu, tiden går ju som bekant så jäkla fort...

Os intensiva jobbperiod börjar vi tack och lov se ett slut på även om han jobbar väldigt mycket i normalt fall också såklart.

Igår kunde vi till och med vara hela familjen i ishallen på skridskodiscot, bara en sån sak som är självklar för så många andra. Då kunde till och med jag vara på isen..."kunde" är iochförsig en definitionsfråga. Det var ju lite bambi-varning!

Viggo ser man inte skymten av och Vilma kör på tappert med sin hjälpstång och med kompisar. 



O har till och med hunnit med att vara på två egna hovkeyträningar i veckan, något som gav mersmak och när han blev frågad om han kunde spela match igår kunde han inte motstå. 
Men det borde han gjort för 7 min i i första perioden hade han fått en armbågstackling som nockade honom ordentligt. Han reste sig efter en stund men var groggy och svag och det var ingen vacker skapelse som kom hem framåt småtimmarna, fläskläpp är bara förnamnet! 

Ikea och Mio har hunnits med den här veckan också och de i sällskap av fina vänner. Soffbord check äntligen, efter svår beslutsångest. På Ikea blev det gardiner, så nu kan vi åtminstonde färdigställa ett rum i renoveringshuset.

Vilma vill inte till dagis idag och jag njuter så länge jag inte behöver ta striden utan kan välja att ha henne hemma sånna här dagar. Det är ju inte så lång tid kvar tills Lilly också går på föris, jag är på jobbet och vi inte har denna valmöjlighet.
Vi ska nog försöka ta oss iväg och köpa lite vardagsklännigar till Vilmis, hon vägrar ju byxor.
Sen får vi se om det hinns med vardagsrumsfix också innan vi hämtar storebror som ska fortsätta dela ut jultidningsvarorna.

Inga kommentarer: