torsdag 13 november 2014

Ikea igen

Lämnade av mini hos mormor idag efter lämning på skola och dagis och gav mig iväg med storartade planer på att få med typ allt jag tänkt köpa till Viggos nya rum.

Hur kunde jag ens tro att jag skulle kunna bära och lasta en hel bäddsoffa själv!?
Det gick såklart inte och inteheller vart det någon skrivbordsskiva då den är nästan två meter lång. 
Nästa stora fråga är hur i hela fridens namn jag ska kunna lura med mig O som bärhjälp. 

Kom iallafall inte hem helt tomhänt utan en madrass, hurts, lampa, en byrå och lite annat smått och gott fick jag med mig. Men alltså byrån, som tack och lov var i två kartonger var trots det så sjukt tung och enda anledningen att jag ens klara att lyfta dom från vagnen till bakluckan var för att jag inte ville se ut som en av de förvirrade själarna man alltid ser på parkeringen med dubbelt så stora varor mot vad som ryms i bilen.

Har ju snart spenderat två veckor sjuk men det börjar äntligen vända och jag hoppas att snart vara igång med träning nu när jag skärpt till mig ordentligt med kosten.
Jag hoppas också att allt jobbande snart lugnar ner sig för O så jag inte bara får mer tid med honom utan också får tid till träning och stallet.

Nu ska jag sätta fart och måla första lagret i Viggos nya rum, hejdå rosa stjärn-tapet!

Inga kommentarer: