torsdag 13 november 2014

Skjut mig!

Just nu är allt bara kaos, jag hatar att beklaga mig på det här viset för jag är såklart medveten om att det finns dom som har det värre men nu jämför jag med mitt/vårat liv, och det ÄR kaos.

Oscars jobbprojekt har alla förflyttats både framåt och bakåt och där med hamnat på samma period vilket gör att han endast är hemma för att sova ett par timmar på nätterna, han är borta när vi vaknar och han är borta när vi somnar. Vi hatar det, båda två och barnen saknar såklart sin pappa också. Ibland vill vi båda två ge upp, jag för jag har tre barn och allt som hör kring dom att ta hand om själv non stop, jag drömmer ärligt talat om att få gå själv på toa och att få åka och handla utan barn. Oscar för han jobbar sig själv sönder och samman både psykiskt och fysiskt och dras med ständigt dåligt samvete över sin frånvaro från hemmet. Och mitt i detta håller vi på att renovera, eller "håller på", just nu står det ju still då eftersom Oscar inte har den tid som vi först hade räknat med att han kunnat avsätta dessa veckor. Det är alltså ett påbörjat kaos här hemma och i det kaoset "lever" jag och barnen.
Jag försöker hinna så mycket jag kan och hann med nöd och näppe få klart målningen i Viggos rum innan det blev skrik från bebis och de mutade barnvakterna gav upp. 

En sak i taget, rid ut stormen och sen får vi åka på någon sorts familjerehab när allt är över!
Kämpa kämpa!

Inga kommentarer: